fbpx

Veiligheidsaanpak Big Rivers in 2020

feb 5, 2020

Met meer dan 140.000 bezoekers tijdens de laatste editie van Big Rivers, is veiligheid en de daarbij behorende crowdmanagement absolute prioriteit. In samenspraak met de gemeente en veiligheidsdiensten, hebben we besloten om het concept Crazy on Big Rivers, zaterdagavond op het Statenplein, los te laten en hiervoor een andere invulling te zoeken. De populariteit van dit feest zorgde voor een dusdanig grote toestroom van publiek dat we ons afvroegen of dit nog te handhaven is.

Crazy on Big Rivers werd twee jaar geleden, dankzij sponsor T. Nijhoff Schilders & Friends, voor het eerst geïntroduceerd op het festival. Deze samenwerking mondde uit in een groot volksfeest en trok veel bezoekers naar de stad.

Eerder dit jaar werd bekend gemaakt dat er wegens de viering van het Songfestival en het EK voetbal minder politie inzet beschikbaar is en er alleen laag risico evenementen georganiseerd mogen worden. Crazy on Big Rivers trekt veel bezoekers en hierdoor is er extra inzet nodig. Die capaciteit is dus niet beschikbaar.

In samenwerking met Statenplein-sponsor Nijhoff Schilders is gekeken naar diverse aanpassingen in het concept. Helaas heeft dat niet tot een acceptabele oplossing geleid. Het is voor de organisatie dan ook onmogelijk om door te gaan met dit concept vanwege de eerder genoemde redenen. Na overleg met gemeente en toezichthouder is besloten een nieuw concept te introduceren voor het Statenplein.

Tommie Nijhoff: “In twee jaar tijd hebben we een mooi concept neergezet en daar zijn we erg trots op. Vorig jaar trok Crazy on Big Rivers ruim 8.000 bezoekers en dat laat wel zien hoe populair het feest was. Als enige gemeente in heel Nederland hebben we de mogelijkheid gekregen om het Crazyland concept op deze manier neer te zetten en dat is toch wel bijzonder. We hadden dit graag nog door willen zetten. We betreuren het dan ook zeer dat we dit geweldige feest niet door kunnen zetten en een hoop Dordtenaren moeten teleurstellen. Natuurlijk willen we wel al onze bezoekers, sponsoren, partners, vrienden, vrijwilligers, de organisatie van Crazyland, de organisatie van Big Rivers, de veiligheidsdiensten en iedereen die mee heeft gewerkt om dit mogelijk te maken bedanken voor hun inzet en het vertrouwen. En tegen al diegenen die Crazyland moeten gaan missen, zou ik het volgende willen zeggen: mocht er een mogelijkheid zijn om dit concept elders op te zetten, dan laten we die kans zeker niet voorbij gaan. Dus stay tuned.”

De organisatie bedankt Tommie Nijhoff voor zijn inzet voor de stad en Big Rivers. Hij heeft een pad gebaand voor nieuwe muziek, nieuwe bezoekers en nieuwe belevingen. En hij heeft ons van inspiratie gegeven voor de komende editie.

High Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Dranktegoed van € 200,-- te besteden op het festivalterrein
  • 5 tickets voor 1 van de shows podium Korte Kalkhaven + toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 10.000,=

Fine Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op 4 festival terrein banners
  • 2 tickets voor toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en drankjes OF dranktegoed van € 150,-- te besteden op het festivalterrein
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 1.500,=

Super High Reach

  • Naamgever podium 
  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op de programmabanner bij elk podium
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Redactioneel artikel in de festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Dranktegoed van € 1500,-- te besteden op het festivalterrein
  • 12 tickets voor  toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 6 personen

Prijs € 15.000,=

Good Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op de programmabanner bij elk podium
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Dranktegoed van € 250,-- te besteden op het festivalterrein òf 2 tickets voor  toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 2.500,=

High Contact

  • 10.000Naamgever VIP lounge Korte Kalkhaven
  • Bedrijfslogo op de festivalposter
  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op alle E-tickets programma Spuiboulevard
  • Bedrijfslogo op de programmabanners bij elk podium
  • Persbericht bij ondertekenen sponsorovereenkomst
  • Redactioneel artikel Festivalkrant
  • Bedrijfslogo op 10.000 festival hardcups
  • Bedrijfslogo op de 4 festivalterreinbanners in de stad, op de route naar het festivalterrein toe
  • 20 tickets voor elke show podium Korte Kalkhaven + toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties

Prijs: € 25.000,=